Marți, 18 Mai 2021 09:21

MARKETINGUL DIGITAL - unealta esențială pentru relansarea afacerilor din sfera HoReCa

 

Este unanim acceptat de către specialiști faptul că marketingul digital a devenit în aceste vremuri marcate de pandemia Covid-19 mult mai eficient decât cel tradițional și este, implicit, indispensabil pentru o companie care își dorește să rămână relevantă pe piață. Întrucât soarele pare să răsară în sfârșit și în sfera HoReCa, odată cu relaxarea măsurilor de siguranță, vă propun să ne asigurăm ca înțelegem clar și corect ce înseamnă de fapt marketing digital pentru a ne putea ajuta de uneltele sale în relansarea iminentă.

Marketingul digital este un termen generic pentru orice formă de marketing a unui produs sau serviciu care utilizează tehnologii digitale, în special internetul. Marketingul digital se referă deci la publicitatea difuzată prin canale digitale, cum ar fi motoarele de căutare, site-uri web, rețele de socializare, e-mail și aplicații mobile. În timp ce acest termen acoperă o gamă largă de activități de marketing, vom aborda în continuare cele mai frecvente tipuri.

Marketingul prin conținut

Ați auzit expresia "Conținutul este rege?" Printre specialiștii în marketing digital ea este extrem de uzitată! Conținutul excelent este combustibilul care alimentează activitățile dvs. de marketing digital:

  • Este un pilon cheie al SEO-ului modern.
  • Vă ajută să fiți observat pe social media.
  • Vă conferă relevanță în domeniu.
  • Crearea unui conținut inteligent care nu este promoțional în natură, ci educativ și inspirat este dificilă, dar merită efortul. Oferirea unui conținut relevant pentru publicul dvs. vă transformă într-o sursă valoroasă de informații și într-o autoritate în domeniu care merită să fie respectată.

 SEO sau optimizarea pentru motoarele de căutare

Optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO) este procesul de optimizare a conținutului, a configurației tehnice și a întinderii site-ului dvs., astfel încât paginile dvs. să apară în partea de sus a unui rezultat al motorului de căutare pentru un anumit set de termini / cuvinte cheie. În cele esență, obiectivul este de a atrage vizitatori pe site-ul dvs. atunci când caută produse, servicii sau informații care sunt oferite de afacerea dumneavoastră.

SEO poate fi privit ca un set de bune practici pentru un marketing digital eficient. Îmbunătățește un site web bine construit și ușor de utilizat, asigură conținut valoros și interesant și sporește credibilitatea site-ului dvs. pentru alte site-uri și persoane fizice pentru a vă recomanda sau menționa în postările din social media.

 Marketingul prin rețelele de socializare

90% dintre toți specialiștii de marketing, la nivel mondial, confirmă faptul că marketingul prin rețelele de socializare le-a sporit spectaculos gradul de cunoaștere al mărcii! 66% dintre marketerii care alocă cel puțin 6 ore pe săptămână rețelelor sociale au înregistrat creșteri concrete a oportunităților comerciale! Indiferent de ce anume sau cui comunicăm și vindem, folosirea rețelelor sociale ca instrument de marketing este unealta esențială pentru afacerile anului 2021.

Utilizatorii rețelelor sociale nu urmăresc numai imagini cu pisicuțe sau postări cu bancuri. Mulți se bazează pe rețelele sociale pentru a descoperi, a cerceta și a se educa despre diverse teme. Serviciile aferente sferei HoReCa sunt printre cele mai populare topicuri ale zilelor noastre, fapt extrem de relevant pentru industria noastră. Și nu uitați: cu cât publicul va considera mai interesant conținutul publicat de dumneavoastră, cu atât este mai probabil să dorească să vă cunoască mai bine afacerea și serviciile. Acest lucru duce în final la transformarea lor în client. Și ca un bonus suplimentar, ei vor dori să distribuie postările dumneavoastră și își vor îndemna astfel prietenii să devină și ei clienți.

 PPC sau Plata-Pe-Click

PPC înseamnă Plata-Pe-Click, o modalitate de marketing digital, în care agentul de publicitate are dreptul să plătească motorului de căutare o sumă de fiecare dată când anunțul primește un click. PPC se referă, în general, la "rezultatul sponsorizat" de pe partea superioară sau laterală a paginii cu rezultatele motorului de căutare (SERP). Plătiți numai când faceți clic pe anunțul dvs. Puteți personaliza anunțurile dvs. astfel încât acestea să apară atunci când sunt introduși termeni de căutare specifici, creând anunțuri direcționate către un anumit public.

PPC este potrivit pentru orice tip de afacere, fie că este mică, medie sau mare. Având PPC ca o componentă a strategiilor dvs. de marketing digital va asigurați că vă captați potențialii clienți la momentul potrivit.

Cu PPC vă puteți construi strategiile de marketing online pentru a măsura rezultatele mult optimizate. Dacă vă mențineți și optimizați frecvent campaniile dvs. PPC, puteți beneficia cu siguranță de la obținerea unui trafic calificat și orientat spre conversii.

Marketingul prin dispozitivele mobile

Deoarece dispozitivele mobile devin o parte integrantă din viața noastră, este vital ca marketingul să înțeleagă cum să comunice eficient pe acest canal unic și extrem de personal. Dispozitivele mobile sunt ținute în buzunarele noastre, stau lângă paturile noastre și sunt verificate în mod constant pe tot parcursul zilei. Acest lucru face ca marketingul pe dispozitivele mobile să fie incredibil de important, dar și foarte nuanțat.

De la SMS la marketing în aplicație, există multe modalități de a afișa reclame pe dispozitive mobile, deci găsirea metodei potrivite pentru afacerea dvs. particulară este esențială. Dincolo de mecanismele de transmitere a mesajului dvs., trebuie să vă gândiți și la coordonarea comunicării pe canalele digitale, asigurându-vă că dispozitivele mobile fac parte din acel mix.

Autor: ALEXANDRA IOANA PESCARU - SPECIALIST MARKETING, PR ȘI COMUNICARE

 

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…